Jump to content

Test na elastyczność mięśni


NaturopatAnia
 Share

Recommended Posts

Poniższe ćwiczenia pozwolą Ci zweryfikować, które części ciała są elastyczne, a które z nich potrzebują rozciągnięcia.

1. Plecy, biodra i ścięgna udowe.

Napięte mięśnie w tych rejonach sprawiają, że twoja miednica i uda obracają się, spłaszczając dolny odcinek kręgosłupa, co może powodować ból w plecach, kolanie lub stopie.

TEST: Na wyprostowanych, złączonych nogach, dotknij dłońmi palców stopy.

Jeśli dotykasz palców, oznacza, że wszystko jest OK.

UWAGA: jeśli masz niewymiarowe ręce (zbyt długie, lub zbyt krótkie) test nie będzie wiarygodny.
Możesz to sprawdzić: długość rozłożonych ramion powinna być taka sama jak twój wzrost.

2. Szyja

Wiele godzin przed komputerem może spowodować napięcie mięśni szyi. To może spowodować ból nie tylko w szyi, ale również ból głowy i ramion.

TEST: Obróć głowę w lewo i w prawo jak najdalej potrafisz. Normalny kąt powinien wynosić ok. 90 stopni.

3. Kręgosłup piersiowy

Kiedy mięśnie wspierające twój kręgosłup piersiowy są napięte, twój kręgosłup lędźwiowy będzie to kompensować, co może skutkować bólem dolnego odcinka pleców.

TEST: Połóż się na boku (na macie, podłodze, dywanie) ze zgiętymi kolanami (jedna noga leży na drugiej). Wyprostuj oba ramiona przed sobą, trzymając dłonie razem.

Powoli przesuwaj twoje „górne” ramię utrzymując nogi, miednicę i „dolną” rękę nieruchomo. Przesuwaj ramię jak najdalej potrafisz, za twoje ciało. Jeśli możesz dotknąć podłogi za tobą, bez poruszania kolan, miednicy i dolnej ręki, masz dobrą mobilność kręgosłupa lędźwiowego.

4. Łydki i kostki

Nadmierne noszenie butów na wysokim obcasie, brak lub nadmiar rozciągania mogą skutkować napiętymi łydami, które wpływają na stopy podczas chodzenia. Spięte łydki mogą powodować problemy ze ścięgnem Achillesa, zapaleniami powięzi podeszwy i przodostopiem

TEST: połóż linijkę, lub miarę na ziemi, tak aby 0 dotykało ściany. Stań ok. 30 cm od ściany. Trzymaj swoją lewą stopę w jednym miejscu i przesuwaj prawą stopę do tyłu opuszczając prawe kolano. Ustaw swoją lewą stopę tak, żeby „przednie” kolano dotykało ściany, bez odrywania pięty od podłogi. Jeśli potrafisz utrzymać tą pozycję z palcami stóp ok. 10 cm od ściany, oznacza, że masz dobrą elastyczność łydki i kostki.

5. Biodra – siedzenie cały dzień przy biurku może powodować zewnętrzne mięśnie skręcające w biodrach do spięcia, co dotykać może twój kręgosłup dolny i nogi.

TEST: połóż się na plecach z prawą nogą na ziemi i zgiętym kolanem. Skrzyżuj lewą nogę nad prawym kolanem z kostką na kolanie. Podnieś swoją prawą nogę używając rąk. Jeśli możesz dotknąć ścięgno udowe rękoma, masz dobrą elastyczność.

  • Lubię to 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...

Important Information

Zapoznaj się z: Terms of Use, Privacy Policy, Guidelines, We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.